De zeven veren van de Bonte Papegaai

In Voorstellingen

350 leerlingen van de Haarlemse Balletschool, van amper driejarige peuters tot minstens zo enthousiaste volwassenen, vertolken op 17 en 18 mei het verhaal ‘De zeven veren van de Bonte Papegaai’ van Paul Biegel in de Haarlemse Stadsschouwburg.

Het is inmiddels 40 jaar geleden dat Biegel het schreef. Onder leiding van Rosemarije Zuidgeest komen de figuren uit zijn boek weer tot leven in een eigentijdse vertolking. Kaartjes zijn te koop via info@dehaarlemseballetschool.nl

Uniek in Haarlem

Eens in de twee jaar brengt De Haarlemse Balletschool, uniek in Haarlem door het doceren van klassiek ballet volgens de Cecchetti methode, een grote productie op de planken. Regelmatig worden verhalen van Biegel vertolkt, auteur van ruim vijftig kinderboeken. In 2012 werd het bekende verhaal ‘De Rode Prinses’ met veel succes in een dansvoorstelling uitgevoerd.

Kleurrijk dansspektakel in Haarlemse schouwburg

De voorbereidingen voor ‘De zeven veren van De Bonte Papegaai’ zijn in januari gestart met het maken van kostuums, een lichtplan, decors en uiteraard veel training van de 350, veelal uit Haarlem afkomstige leerlingen.

Alles uit het verhaal, van vis tot veer, wordt door de leerlingen van de Haarlemse Balletschool vertolkt. Marit Tweehuijsen en Boudewijn Buis dansen de rollen van Doenja en Jorkos, twee kinderen die op een middag niet door hun vader van school gehaald worden. Op het schoolplein vinden ze een prachtige veer, die het begin van een bijzondere zoektocht inluidt.

Hun vader (gespeeld door Thijs Thissen als verteller) blijkt ontvoerd te zijn door de Nevelkoningin. Zij verlangt naar kleur in haar grauwe nevelrijk en daarom krijgen zijn kinderen hem pas terug als ze zeven veren van de mythische Bonte Papegaai verzameld hebben. Hoewel Doenja en Jorkos onderweg een heleboel hulp krijgen, is dat moeilijker dan gedacht…

Voorstellingen:
Stadsschouwburg Haarlem, Wilsonplein 23, Haarlem
Zaterdag 17 mei
Aanvang: 13:30 uur en 17:00 uur
Zondag 18 mei
Aanvang: 13:00 uur en 16:30 uur
Entreeprijs: € 15,00 p.p., reserveren via info@dehaarlemseballetschool.nl

Poster van de voorstelling De zeven veren van de bonte papegaai

Start met typen en klik op Enter om te zoeken